چرا نمی توانم وارد ابزار مدیریت تحت وب دستگاه تی پی لینک شوم؟
اکثر دستگاه های TP-LINK دارای سرور محلی مدیریت تحت وب برای مشاهده و اعمال تغییرات در تنظیمات دستگاه هستند. این ابزار تحت وب می تواند در هر یک از سیستم عامل های ویندوز، مکینتاش یا یونیکس با یک مرور گر وب (مانند internet explorer، google chrome، Mozilla Firefox و Apple Safari ) بکار رود.
برای دسترسی به صفحه مدیریت تحت وب، شما باید دسترسی پیش فرض محصول تی پی لینک را بیابید. هر نوع از محصولات TP-LINK دارای دسترسی پیش فرض خاص خود است. کافی است دستگاه را برگردانید، در پشت دستگاه یک برچسب وجود دارد که روی آن عباراتی مانند "Default Access;Default Settings;Default Wireless Access" خواهید دید.
کاربرانی که نمی توانند وارد رابط تحت وب تی پی لینک شوند ، باید چند مرحله را بررسی نمایند :
اتصال فیزیکی:
صفحه مدیریت تحت وب دستگاه های TP-LINK، یک سرور وب داخلی دارد که استفاده از آن نیاز به دسترسی به اینترنت ندارد، اما برای ورود به این صفحه می بایست حتما دستگاه تی پی لینک خود را به کامپیوتری که می خواهید با آن وارد صفحه مدیریت وب شوید، به صورت فیزیکی متصل کنید.
برای دستگاه های سیمی مانند روتر سیمی و یا سوئیچ ها، لطفاً کامپیوتر خود را با کابل به پورت LAN دستگاه متصل نموده و مطمئن شوید که چراغ LED مربوط به آن پورت روشن شود.
بعضی از دستگاه های تی پی لینک (مانند TL-WR700N(Walmart version) و یا TL-WA854RE) پورت LAN ندارند، بنابراین لطفاً ابتدا به شبکه وایرلس آن (TP-LINK_XXXXXX) متصل شوید تا بتوانید به رابط تحت وب دسترسی پیدا کنید.
اطلاعات IP:
تنها زمانی که آدرس IP کامپیوتر (یا دستگاه دیگر) شما دارای زیر شبکه (subnet) مشابه آدرس IP دستگاه تی پی لینک باشد، شما می توانید به صفحه مدیریت تحت وب دسترسی داشته باشید. در اکثر محصولات TP-LINK ، عملکرد DHCP به صورت پیش فرض فعال است، که بدین معناست که به کامپیوتر یا سایر دستگاه های شما به صورت خودکار آدرس IP اختصاص خواهد داد. اما در برخی از سوئیچ های مدیریت شده و بعضی از Access Point ها (مانند TL-WA901ND V1&V2,TL-WA801ND V1,TL-WA701ND V1,TL-WA730RE V1,TL-WA830RE V1,TL-WA5210G,TL-WA7210N,TL-WA7510N ) سرور DHCP فعال نیست، در این صورت، لازم است به کامپیوتر/ دستگاه خود یک آدرس IP به صورت دستی اختصاص داده تا بتوانید به صفحه مدیریت تحت وب وارد شوید.
به عنوان مثال آدرس IP پیش فرض دستگاه های TL-WA901ND V1&V2,TL-WA801ND V1,TL-WA701ND V1,TL-WA730RE V1, TL-WA5210G, TL-WA7510N روی مقدار 192.168.1.254 تنظیم شده است، بنابراین کامپیوتر شما باید دارای یک آدرس IP استاتیک (static IP address) با قالب 192.168.1.X داشته باشد. همچنین آدرس IP پیش فرض TL-WA830RE V1, TL-WA7210N به صورت 192.168.0.254 آدرس IP تمامی سوئیچ های مدیریت شونده به صورت پیش فرض 192.168.0.1 می باشد، پس کامپیوتر شما باید دارای یک آدرس IP استاتیک به فرم 192.168.0.X باشد.
تنظیمات مرور گر:
1- ممکن است آدرس IP را به صورت اشتباه در نوار جستجو وارد کرده باشید.
LAN IP دستگاه تی پی لینک یا به عبارتی دیگر آدرس پیش فرض باید وارد نوار آدرس (یا نوار URL) شود.
2- تنظیمات اشتباه مرور گر وب
که شامل وضعیت های مانند زیر می شود:
الف – هنگامی که 192.168.1.1 را در نوار آدرس تایپ کرده و Enter را فشار می دهید، گاهی پنجره زیر باز می شود.
برای حل این مشکل، می توانید روی “Connect” کلیک کرده یا مستقیما به منوی “File” رفته و نیک کنار “Work offline” را بردارید.
ب- در نوار وظیفه روی منوی Start کلیک کرده و روی Control Panel کلیک کنید، سپس Internet options را انتخاب نموده و روی آن دو بار کلیک کنید، روی برگه Connection رفته و گزینه Never dial a connection را انتخاب کنید .
ج – در قسمت LAN Settings تیک کنار گزینه ی “Use a proxy for your LAN (These settings will not apply to dial-up or VPN connections)” را بردارید.
3- مرور گر را دوباره باز کنید: مرور گر را ببندید و آن را دوباره باز کنید، گاهی اوقات باز و بسته کردن مرور گر می تواند وضعیت آن را به حالت عادی باز گرداند. مرور گر دیگری را امتحان کنید: (Google Chrome, Firefox, Microsoft IE ,Safari) .
دیوار آتشین (firewall) و آنتی ویروس:
گاهی اوقات دیوار آتشین روی کامپیوتر شما پیام پاسخ شبکه را مسدود می کند، بستن دیوار آتشین یا برنامه آنتی ویروس می تواند مشکل را برطرف سازد.
مثالی از آنتی ویروس Kaspersky:
در قسمت پائین سمت راست دسکتاپ، روی آیکون Kaspersky کلیک کرده و در منو باز شده گزینه Exit را انتخاب کنید.
برای آنتی ویروس NOD 32 ESET، LAN IP دستگاه TP-LINK را اضافه کنید تا اجازه دسترسی صادر شود.