اين چراغ بيانگر امکان برقراري ارتباط ADSL بر روي خط تلفن است. در مودمها معمولا چراغهايي با اسامي مختلف
ADSL, Link در جلوي مودم وجود دارد كه ثابت بودن اين چراغ نشانگر امكان برقراري اتصال اينترنت مي باشد.
در صورت خاموش بودن اين چراغ و يا چشمک زدن آن مشكلي وجود دارد كه تا برطرف شدن اين مشكل و ثابت شدن
چراغ ارتباط شما با اينترنت قطع خواهد بود.
-
براي برطرف کردن اين مشكل به موارد زير توجه فرماييد:
-
ابتدا وصل بودن بوق تلفن خود را بررسي كنيد. در صورت قطعي بوق با 117 تماس گرفته و اعلام خرابي نماييد.
-
اتصالات فيزيكي را مجددا چك كنيد و از وصل بودن خط تلفن به Line مودم اطمينان حاصل فرماييد.
-
از صحت اتصالات مودم و گوشي تلفن و خط تلفن به اسپليتر اطمينان حاصل كنيد.
-
پريز يا دو شاخه ضد برق مي تواند از ثابت شدن چراغ لينك جلوگيري نمايد.
-
وجود صفر بند روي خط تلفن نيز امكان اختلال در برقراري چراغ لينك را ايجاد مي نمايد.
در اين مرحله لازم است كه تمام دستگاه هاي مخابراتي ( تلفن، فكس، Caller ID و ...) را از مدار خارج كرده و تنها مودم را به صورت صحيح به اسپليتر متصل كرده و برقرار شدن Link را بررسي نماييد. همچنين يك بار اين مرحله را بدون اسپليتر (تنها مودم به صورت مستقيم به خط تلفن) امتحان نماييد.
در نهايت مودم را چند دقيقه خاموش نگاه داشته و مجددا برقرار شدن چراغ Link را بررسي كنيد.
در صورتيكه مودم شما USB است ، بعد از طي مراحل بالا ابتدا پورت آن را جابجا كرده و به يك پورت USB ديگر روي كامپيوتر متصل نماييد یا ابتدا پورت USB را از کامپیوتر جدا نموده سپس کامپیوتر را ریستارت کرده و بعد از بالا آمدن ویندوز پورت USB را وصل کنید. همچنين ممكن است Driver مودم مشكلي داشته باشد كه بايد يك بار درايور را Uninstall و مجددا Install نماييد.
- Pars Ertebat Afzar, islampour, sharif kazemi و 6 فرد دیگر این پست را پسندیده اند